Muziekherinneringen

Aandacht voor Alzheimer; in mijn ogen is het nooit genoeg. Ik ben dan ook ontzettend blij met de nieuwe campagne ‘Muziekherinneringen‘, een programma wat vanuit Alzheimer Nederland is gemaakt. Een tijdje terug werd ik benaderd of ik mee wilde werken aan dit programma. In eerste instantie dacht ik, ‘ik ben al met mijn hoofd op tv geweest, het hoeft niet van mij’. Toch veranderde ik van gedachten. Alzheimer, dat is iets waarvan weinig mensen weten wat het inhoud. Het is ook bijna niet te begrijpen wat deze ziekte doet, als je het niet zelf meemaakt.

Daarom moet deze ziekte in de spotlights worden gezet. Want, één op de vijf Nederlanders krijgt Alzheimer. En dat zijn er een heleboel.

Foto: SBS6

Foto: SBS6

Vanavond om 23.25 (helaas zo laat!) is het eerste deel van Muziekherinneringen te zien op SBS6. Dit programma bevat vier portretten over gezinnen waarin Alzheimer voorkomt. Ontzettend bijzondere, mooie en ontroerende tv als je het mij vraagt! De portretten worden afgewisseld met de muziekherinneringen van deze gezinsleden. Benieuwd wat de muziekherinnering van mijn ouders is? Kijk dan vanavond naar SBS6. Ik zou het erg tof vinden als jullie zouden kijken!

Voorproefje zien? Klik dan hier.

Foto: SBS6

Foto: SBS6

3 thoughts on “Muziekherinneringen

  1. Net de uitzending samen met mijn familie bekeken,
    nadat ik plotseling een erg bekend gezicht tegen kwam.
    Erg mooi en dapper hoe jullie in het leven staan.
    Ja, ik heb gesmst!

    Doe de groetjes aan je lieve mama, juf Willy.

    Liefs,
    Suzanne

  2. Lieve Josselin,

    Wat een prachtig, ontroerend programma. Je kunt het niet met droge ogen kijken. Ook zo liefdevol gemaakt. Ik hoop dat de mensen die het gevolgd hebben een beetje gaan begrijpen wat zo’n ziekte met een gezin doet. Je bent een kanjer dat je je hier zo voor inzet. Trouwens voor jullie allemaal heb ik een diep respect, zoals jullie alles samen oplossen. Liefs Tonie v Leeuwen-Gordijn

Geef een reactie

